Društveni pregled donosi vesti koje treba da znamo a koje uglavnom nikada ne vidimo
Društveni pregled nije medij, već izbor iz medija i mislim da svi mediji koji imaju kvalitetne tekstove treba da promovišu takvu inicijativu.
Razgovarali smo sa Nikolom Budanovićem, članom grupe Klasna solidarnost i jednim od urednika njuzletera „Društveni pregled“
Kaži mi kako je zamišljen Društveni pregled?
Društveni pregled je nedeljni njuzleter u kome pravimo izbor najbitnijih vesti za tu nedelju, sa fokusom na klasnu borbu. Tu uključujemo i pitanja ekologije u zemlji, regionu i svetu, kao i niz nekih drugih društvenih i političkih pitanja koja smatramo relevantnim.
Da li si ti lično nešto naučio radeći na Društvenom pregledu?
Naučio sam da se najbitnije vesti retko kada se nađu u žiži javnosti.
Znači Društveni pregled donosi vesti koje treba da znamo a koje uglavnom nikada ne vidimo?
Apsolutno. I ja sam se više puta iznenadio. I nastavljam da se iznenađujem. To su uglavnom vesti koje imaju jako malu vidljivost na Internetu, koje su tako nekako i zapakovane kao da su nebitne. Te vesti ne dobijaju prostor koji bi trebalo da dobijaju, jer je taj prostor već popunjen kojekakvim skandalima, koji su zapravo vrlo kratkog daha i samo su senzacionalistički.
Krupnije stvari koje imaju dugoročne posledice, ostaju na marginama… i štaviše vrlo aktvino bivaju potisnute na tu marginu. Kada bi se fokus preusmerio na teme koje su stvarno bitne, mislim da bi i reakcija javnosti bila mnogo burnija.
Kakve su reakcije na Društveni pregled?
Na neki način se preslikava i ovo što sam rekao u prethodnom pitanju. Reakcije zaista veoma pozitivne. Ljudi uglavnom kažu da radimo fenomenalan posao, ali često dodaju i da je to neka vrsta borbe sa vetrenjačama jer je sistem tako ustrojen da te stvari nekada neće doći do velikog broja ljudi.
Ja ne mislim tako. Ljudi koji dolaze u kontakt sa Društvenim pregledom su poprilično zadovoljni formom i selekcijom informacija. To nam daje optimizma da nastavimo da izvlačimo stvar na mišiće iz nedelje u nedelju, bez obizra na nedostatak sredstava, da radimo na tome da dopremo do što većeg broja ljudi.
Koliko shvatam, grupa Klasna solidarnost kojoj pripadaš nema neke velike kapacitete. Imate kapacitet da radite 2-3 stvari istovremeno i izabrali ste da Društveni pregled bude jedna od tih stvari. Zašto ste odlučili da se bavite baš ovom temom?
Živimo u svetu masovnih medija i komunikacija na Internetu. Smatramo da je neophodno imati sopstvenu medijsku platformu, koja nije uslovljena nekim spoljnim faktorima. Zato je Klasna solidarnost, kao anarhosindikalna grupa, odlučila da napravi pregled vesti iz medija sa fokusom na klasnu analizu.
U situaciji u kojoj je u Srbiji danas sramota biti novinar, Društveni pregled vidimo kao deo jednog šireg napora da se postavi temelj za drugačiju vrstu novinarstva. Na sličan način je Klasna solidarnost pokrenula i Kino klub Barut, koji se u ovom trenutku zadržava na projekcijama političkih filmova i klasnom analizom filma, ali takođe od samog svog početka ima ambiciju ka video produkciji, ka dokumentovanju stvarnosti koja nas okružuje i dostavljanju te stvarnosti što širem auditorijumu.
Koji su sledeći koraci za vas koji radite na Društvenom pregledu?
Trenutno je naš glavni cilj da povećamo broj ljudi koji su upisani na našu njuzleter listu. Pored toga želimo i da se povežemo sa drugima i da se stvori mreža ljudi koja bi dala svoj doprinos. Mislimo da Društveni pregled u budućnosti može da preraste njuzleter i da postane nešto više od toga.
Ako se nekome Društveni pregled baš sviđa i želi da pomogne, šta može da uradi?
Pomoć nam je uvek potrebna. Mogu da kažem da je pregledanje vesti i pravljenje Društvenog pregleda posao koji svake nedelje zahteva i fokus, i pažnju, i rad, i trud. Ukoliko neko želi da se uključi i pomogne u pravljenju, to je nešto što bi nam stvarno mnogo značilo
Što se tiče novčanih donacija, ukoliko neko želi da tako pomogne to je više nego dobrodošlo. Sav donac od donacija bismo koristili za promociju Društvenog pregleda i povećanje vidljivosti na Internetu.
Takođe, ako ovaj tekst pročita neko ko i sam učestvuje u nekom mediju ili Internet portalu, bismo voleli da nas kontaktira i da postavi naš baner na svoj sajt. Društveni pregled nije medij, već izbor iz medija i mislim da svi mediji koji imaju kvalitetne tekstove treba da promovišu takvu inicijativu.